Какво е корпоративна идентичност?
Корпоративна идентичност често се разглежда като съвкупност от визуални елементи, които се използват в различни приложения, за да популяризира образа на една компания. Тези елементи са лого, мото, визитки, бланки, уебсайт, услуги, продукти, реклама и други, както и корпоративната стратегия.
Някои специалисти по маркетинг смятат, че корпоративна идентичност е ядрото на компанията, съставена от нейната история, вярвания, философия, технология, хора, нейните етични и културни ценности и стратегии. Корпоративна идентичност също помага да се определи разположението на дадена организация по отношение на своите пазари и конкуренти.
Всяка организация или фирма има самоличност. Тя артикулира корпоративния дух, цели и ценности за да представи своята индивидуалност, което определя рамките на нейната конкурентна среда.
При добро изграждане, корпоративна идентичност може да бъде мощно средство за интегриране на много дейности, което е от съществено значение за успеха на организацията.
Чрез ефективното управление на корпоративната си идентичност една компания може да изгради разбиране и ангажираност сред различните заинтересовани страни. Това може да се проявява в способността да се привличат и задържат клиенти и служители, постигане на стратегически съюзи, да спечели подкрепата на финансовите пазари и да генерира чувство за ориентация и цел.
Корпоративна идентичност е стратегически въпрос за всяка компания.